Denna artikel är en annons

OK Värmland är självklart LokalLojal

Det är självklart för en kooperativ rörelse att vara med och kämpa för sin bygd menar OK Värmland som har 22 bensinstationer över landskapet.

LokalLojal. Lite tungvrickande, men nog så finurligt namn för en viktig sak.

OK Värmland är ett av de företag som tillsammans med sex andra företag nyligen startade en gemensam rörelse för ett livskraftigt och levande Värmland. Företag och arbetsgivare med starka värmländska rötter.

 

– Syftet är att inspirera och uppmuntra så många som möjligt att tänka mer lokalt när de handlar och fattar beslut, förklarar Stefan Särnehed, vd för OK Värmland.

 

– Att helt enkelt förmå andra att tänka en gång till innan man gör sina val.

 

För att butiker även på mindre orter ska överleva behöver de kunder.

 

– Ju fler vi är som på olika sätt bidrar, desto större blir effekten, menar Stefan Särnehed.

 

Som vd för OK Värmland framhåller Stefan också att det är naturligt för oss att vara LokalLojala.

 

OK Värmland har 22 bensinstationer, varav 4 är automatiska, och omsatte förra året 1,2 miljarder kronor.

 

– Det är svårt att skapa vinst på alla enheter, säger Stefan Särnehed, men vi ser till helheten för hela vårt område och det ansvar vi har för inte bara våra medlemmar utan för alla som behöver tillgång till våra tjänster oavsett om de bor i glesbygd eller tätort.

 

– Därför passar vår affärsidé in så väl med LokalLojal.

 

– Ett livskraftigt och levande Värmland är den framtidsbild vi har bestämt oss att verka för. Det behövs en gemensam kraftsamling.

 

– Lokallojala invånare och företag ger verksamheter livskraft!